Fia ;D

Ni vet den här reklamen om pensionsparande " nu är det våran tur att hjälpa er" när de gamla ger plats åt de unga på bussen, som gick på tv för inte alls så länge sen. Just det klippet hände mig alldeles nyss på bussen.
Det fanns inga platser lediga så jag ställde mig och höll i en stolpe. En tant som satt mittemot mig började prata med mig, vi pratade på och när bussen svängde var jag inte alls beredd så jag svingades bakåt.
Tanten såg detta och lekte superwoman och räckte fram sin hand så att jag kunde ta tag i den och återfå balansen. Jag nådde handen men när jag drog mig tillbaka lyfte tanten från sätet eftersom jag drog för hårt. Så den lilla söta damen tippade framåt, och istället för att det var hon som hjälpte mig så fick jag putta tillbaka henne eftersom hon var på väg ner från sätet.
Jag återfick min balans och tanten sin och jag tackade för "hjälpen" och klev av. Hon var jättesöt och snäll, hon ville bara väl ,men istället för att hjälpa så fick hon bli hjälpt!


image2557

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />