Mary ;D

Hepp!!

Jag har två IRL natur-skämt på G! ;) Enjoy!

Förhistoria:
Våran grupp (som bl a inkluderar jag och Adam) i Kittelfjäll var på vandring till en stuga där uppe. Vi gick på led med läraren först och jag sist (var kö-karl, så jag såg till att ingen halkade efter). På vägen tränade vi på blommor å växter genom att läraren tog upp dem och skickade den bakåt i ledet, alla skulle upprepa namnet. Jag samlade sedan ihop allting och gav till läraren när vi stannade.
-Ormrot.
-Ormrot, jaha okej. (jag)
- Ängssyra, smaka på den ( det var c-vitamin i den -därav smaka.)
- Ängssyra, smaka på den.
Sen plötsligt kom det en svamp (?)
- Fjällsvamp.
- Fjällsvamp..
Sen kom det en sten, förstår ni hur min natur-hjärna arbetade?
- Fjällsten.. lukta på den.
- Fjällsten, lukta på den..
(whaaat, en sten som man ska lukta på ? (sniff) luktar myggmedel (?))
Sen stannade vi och jag frågade om de fanns något som hette fjällsten och fjällsvamp. Då skrattade läraren, haahaa. Och gissa vem det var som hade tagit upp en sten och en svamp? Jo, Adam. :P

NR2.
Förhistoria:
Sitter snällt på mattelektionen och lyssnar på läraren. Det är dagen då man kan köpa miniräknare i skolan. Dörren står öppen och två killar passerar utanför:
Kille 1- Ska du köpa miniräknare?
Kille 2- Asså, det heter inte miniräknare!
Kille 1- Vah, men vad heter de då?
Kille 2- Bara räknare! Tycker du den ser mini ut eller ? Det är ju fan en platt tegelsten man släpar på.
Kille 1- Sant..

image1491
- Läget polarn?
- Jo, de rullar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />