Mary ;D

Min otroligt intressanta tågresa hem till Göteborg (-Bohus):

15.00 Jag och min stora väska är inne på pressbyrån. Vi knör oss fram till godisstället där "vita katten" ligger.
15.04 Jag och min stora väska kliver ut på perrong 10. Sätter mig på min stackars väska och tar först upp "vita katten" men ångrar mig sedan och tar upp ett äpple istället -och Vattenmelons boken som jag har lånat av Emmy. :)
15.10 Tåget är försenat från ordinarie tid 15.15 till 15.35. Jag sitter kvar på min stackars väska och har nu börjat på "vita katten-påsen".
15.20 Ett fult långsamt tåg rullar in på perrong 10. Jag får panik och springer tre varv runt min stackars väska innan jag frågar en tant var Göteborgståget har tagit vägen. -Det kommer efter detta, lilla vän. Kollar då på tavlan som visar att mitt tåg nu är försenat till 15.30.
15.25 Det fula långsamma tåget rullar iväg.
15.30 Mitt tåg ska nu gå 15.35
15.35 Det snygga snabba X2000 tåget rullar in
15.40 Det rullar ut. Jag sitter som vanligt i vagn 6. Läser i boken och äter "vita katten".
16.11 Byter till musik, lutar huvudet mot väggen och somnar (!!). Är så in i helvetes jävla glad att jag äntligen har lärt mig somna på tåg. Kan inte sova på dagen, överhuvudtaget, annars.
16.20 Nackspärr, byter ställning.
16.37 Får sms.
16.47 Lägger mig över bordet
16.54 Ger upp sovandet och gräver istället i väskan efter något att göra.
16.10 Skrivit träningsrapport -yeye. och kluddat i min almenacka.
17.11 Tar ett djupt andetag och tar upp mattepapprerna. Kommer ju tyvärr missa dubbel-blocket imån.
17.20 En nyfiken farbror bredvid mig försöker klura ut mina tal i tystnat och över min axel. Jag flyttar längre in i hörnet. Håll dig till sudokot i aftonbladet!
17.26 Ger upp och ringer Lollo för nyaste nytt.
17.48 Lägger på efter löfte om att träffas senare. Min tåggranne nickar tacksamt när jag byter prat till musik. Nu vet hela vagn 6 om mitt liv. Enjoy.
17.50 Äter min muffins.
18.02 35 min sena ropar tåg-tanten. Tack för de, SJ.
18.03 Dyker in i mattevärlden igen.
18.20 Lyssnar på musik och väntar på att vi ska komma fram.
18.30 Väntar..
18.40 Nu kunde jag suttit hemma i köket och ätit mat.
18.50 Framme, 45 min sena.
18.52 Jag, måttligt irriterad, kliver in i bilen hem.

NU,
ska jag hem till Lollsan.

image1472
Min å Lollos sko för snart ett år sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />