Emmy ;D

Den första dagen som ledare på friidrottskolan är nu över, och jag kan ju säga att jag faktiskt är väldigt nöjd med dagen till skillnad från Fia :) Visst är barnen lite tjatiga och jobbiga ibland är de inte lyssnar och bråkar om vem som ska få stå först i ledet, men herregud det är ju så det ska vara , de är ju barn!! Jag försöker tänkta på att ha tålamod med dem samt se till så att alla syns och har det roligt. Det är väldigt krävande och jag är alltid helt slut efter dagen. Men det är samtidigt oerhört roligt tycker jag faktiskt, även om man får tjataen hel del. Jag är huvudledare för den yngsta gruppen med barn, de är födda 99 och 00. Nu är det fyra dagar kvar och det kommer säkert att gå väldigt fort...

Jag persade föresten idag, och det gjorde Fia också haha ;) Vi var på Ikea och bestämde oss för att vi inte orkade laga mat när vi kom hem och dessutom var vi väldigt hungirga, så jag tog en ungsbakad lax med rotfrukter och lite smått och gott och Fia fegade och körde på det vanliga, köttbullar med potatis och brunsås ;) Jag åt upp min mat på en kvart, och Fia åt hela 16 köttbullar haha. Ni som inte känner mig kanske tycker att "en kvart är väll inte så fort" men det är faktiskt väldigt fort för mig för jag äter alltid sakta av olika anledningar..

Vi åt faktiskt inte bara mat på Ikea utan vi köpte lite prylar till vårat rum. Det blev en matta, en vas, gardiner och lite smått och gott. Och vad vore väll en kväll utan stress? Vi hade bara kollat igenom lite mer än hälften av ikea när de ropar ut i högtalarna att de stänger om en halvtimme. Jag blir självklart skitstressad helt i onödan, springer omkring som en vilsen gris och tjatar på Fia att hon ska skynda sig. Påvägen till kassan så försöker jag hålla bort Fia från att impulsköpa massa skitsaker samtidigt som jag kollar vilken kö som är kortast. Väl framme vid kassan så får jag värsta hjärnsläppet, jag kunde verkligen inte komma ihåg min kod till mitt bankomatkkort, det låste sig totalt i skallen. Jätteläskigt var det, men som tur var så räckte, jag hade löst ,pengarna precis ;)

Just nu är det kaos i rummet, vi har bara slängt ut alla kläder på golvet, huller om buller för det är ingen idé att vika in dem i garderoberna som ändå ska bytas ut mot de som står nere i entrén. Jag ska snart gå in och rota fram de kläder som jag ska ha imorgon samt kanske sortera lite så att jag har lite koll på mina saker. Fast först ska jag dricka upp min mugg med varma koppen vanilj och jordgubb ;)

Som som pricken över i:et i detta oerhört intressanta inlägget så vill jag bara göra en liten "att göra lista" haha
Måste...
... vaccinera mig nu i veckan (påfyllnadsvaccin som ska tas vart tredje år)
... handla kollegeblock, pennor, sudd
... handla en kalender!!! MÅSTE MÅSTE ha en haha
... ringa och avboka en sak på mobilabonemanget
... städa och fixa i rummet
... bestämma mig för hur jag vill göra med innebandyn
... bestämma mig för om jag ska välja bort levnadslära b eller inte

Vill...
... att alla måsten blir gjorda så att jag slipper tänka på dem ;)

image1387
Jag precis innan start vid SM ;)

Ha det bra Puss

Kommentarer
Postat av: Majzan

Emmy, min idol ;)
Btw så har jag skaffat en blogg idag :D...igen...men denna gång ska den överleva !!
Gå in på den!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />